lördag 16 februari 2013

Grymt rolig dag, stora bågar

Idag har det varit premiär i fjällmyratjärn i rengsjö. Jag, Emil och Tobias åkte runt kl 06,45 eftersom att man fick börja 08,00

Det nappade direkt för vissa och många fiskar synade isen väldigt tidigt. Många i vårat gäng fick snabbt fisk. Idag var det nästan hela gänget på isen dvs bollnäsligan samt vi från Söderhamn och Ljusne..

Leif Ling fick tidigt en stor och fin båge på 2,8 kilo. En riktigt fin fisk, grattis!

Det tog ca 2 h innan jag fick första fisken.. Och det var en mindre båge på ca 6 hg som blev första iaf. Det kom nån huggperiod ibland och det landades då en del fisk.

Nästa stora fisk var det Thomas L som drog på, och efter en nervös drill så fick han upp en fin båge på 2,2 kilo som blev personbästa! Stort grattis Thomas :-)

Vi fortsatte och under en period nappade det lite för Tobias som drog två snabba och tappade några. Sedan så lånade jag och Emil Thomas pulka som han fraktade kaminen på och åkte lite i slänten hehe.

Sedan efter det så tänkte jag att jag skulle gå och fiska i Gammelhål runt sjön då många åkt hem... Och i 10:e hålået så small det på en fisk, jag kände inte direkt att den var stor så jag skrek till dem andra att det va lugnt, men ju längre fighten gick så förstod jag att dem var stor..


Jag skrek på dem andra så dem fick komma och hjälpa till, och när jag fick upp den så såg jag att den var större än väntat.. En smällfet båge på ca 50-55 cm som vägde 2,4 kilo och nytt personbästa!!
Nu är jag så jäkla nöjd!:D

Sedan så fiskade vi vidare och det nappade aldrig nå riktigt bra.. Sedan var det bara jag Emil Tobbe Stefan och Leif kvar och då provade jag en vertikalpirk som annars fiskar bra på abborre.

Sedan så small det tre gånger och till slut så fick jag fast den. En fin båge på ca kilot som jag fick på vertikal pirk haha.

Sedan så kom Emil igång, han fick sin första och sedan missade han tre eller fyra stycken till. Jag tappade en till och den kändes som en rätt stor fisk..

Vi gav upp runt 15,30 och alla nöjda, nya tag imorgon. Tack alla för idag!
/ Victor G































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar