söndag 29 april 2012

Regnbåge, badning och stor nystigenöring!

Imorse kl 07,00 åkte jag och Emil till agntjärn och hade planerat att få oss lite regnbåge.
Vi kom fram runt 07,30 och vi började med att steka lite bacon som frukost!
                                                                               

Efter det så åkte vi ut i båten och såg direkt några vak, vi kastade ett bra tag för att sedan Emil fick ett hårt hugg, Emil drillade in den med sitt mjuka klass 5 spö och han kunde sedan landa knäppa kort och släppa tillbaka en regnbåge på 1,1 kilo!
                                                                               

Sedan så kastade vi ett tag till för att sedan ta en fikapaus, Vi la i mer ved i brasan och medans värmen infann sig så knäppte jag något kort  på en av alla paddor som simmade runt där.


Sedan så provade emil några kast utanför vindskyddet och det small på för han och fisken gick djupt och gick fast, så vi va tvungen att ta beslutet att bada för att få loss fisken, Vi ställde då ut kameran för att knäppa kort på denna händelse som vart kall som fan.
 Men vi va tvungen att dra av tafsen då det va väldigt kallt i vattnet.

     

Vi åkte ett tag efter det hem i, och när jag kom ner till älven så såg jag att Robert karlsson hade fått en rikigt fin nystigen öring på 3,6 kilo! Stort grattis från mig och Emil till dig Robert!



Mer rapport imorgon skitfiske på er alla!:) /Victor G








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar